Drukke en spannende weken... - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu Drukke en spannende weken... - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu

Drukke en spannende weken...

Door: Nick Buijks

31 Januari 2012 | Duitsland, Bremerhaven

Drukke dagen staan voor de deur. We zijn nu met ongeveer 600 crew members aan boord, dit wordt deze week met ongeveer 1000 crew members aangevuld.
Vanmiddag komt de eerste groep van ongeveer 200 personen aan.

De trainingen zijn bijna voorbij en Guest Services is sinds een week overgegaan naar 24 uur service. Er is ongeveer 1000 man bemanning aan boord om het gehele schip af te krijgen, voordat het schip op 9 februari wordt overgedragen aan Disney.

Er staan heel spannende dingen op het programma voor de komende weken. Ik kan niet heel erg veel hierover schrijven, omdat veel dingen nog geheim zijn en ik niet in de problemen wil komen.

We krijgen alle Disney Executives (hoge bazen) aan boord de komende weken en er worden allerlei belangrijke diners georganiseerd.
Op 16 februari vertrekken we eindelijk naar New York. Tussendoor stoppen we op Madeira en op 28 februari komen we aan in New York. Op diezelfde dag komt de US Coast Guard aan boord om het schip te inspecteren. Als alles goed gekeurd is, hebben we recht om op Amerikaanse wateren te varen.
Op 29 februari is de officiële doop van het schip in de haven van New York.
Op 2 maart vertrekken we richting Disney’s privé-eiland waar we een rondleiding krijgen. Op 6 maart komen we aan in Port Canaveral, de thuishaven van het schip. In diezelfde week gaan alle nieuwe crew members een dag naar Walt Disney World. Dit is een onderdeel van de training om het Disney product beter te leren kennen.
De weken tussen de aankomst in Port Canaveral en de Maiden Voyage gaan we een aantal previewreizen met VIPs, pers, Cast Members en goede doelen maken. Als Guest Services Members hebben we geluk, want we krijgen rondleidingen op de eilanden waar we aanleggen. Costa Maya, Grand Cayman, Cozumel, St Maarten en St Thomas. Alleen maar spannende dingen in het vooruitzicht.

De afgelopen weken zijn we rondgeleid door verschillende managers en senior managers. We hebben uitleg gekregen over de verschillende restaurants en bars, de thema’s die ze hebben en de menu’s. We zijn rondgeleid door de cruise director, die het entertainment regelt. Gisteren hebben we een rondleiding gekregen door de Port Adventures manager. Port Adventures is de afdeling die alle excursies organiseert en verkoopt. Als letterlijk hoogtepunt van de dag mochten we door de Aquaduck lopen. Aquaduck is de waterachtbaan van het schip. Foto’s volgen natuurlijk.

Vanochtend kregen we de première om alle spellen van de Disney’s Oceaneer’s Club and Lab te testen. Dit is een grote ruimte op dek 5 voor kinderen tussen 3 en 12 jaar. Het is immens groot en er is zoveel te doen.
Iedere leeftijdscategorie heeft een eigen club op het schip. Voor kinderen tot 3 jaar is er de ‘It’s a Small World Nursery’, de 3 tot 12 jarigen gaan naar de Oceaneer’s Club. Van 11 tot 14 is er Edge en alles tussen 14 en 18 gaat naar Vibe. Vanaf 18 jaar heb je toegang tot alles dat is gereserveerd voor volwassenen.

Ik ben waarschijnlijk nog meer vergeten te schrijven, maar ik moet weer gaan werken!

Tot snel!

• 31 Januari 2012 - 21:00

Nance:

Hey Nick,

Wat een belevenissen weer! Het is echt "a dream come true"!

Ik geniet met volle teugen van je verslagen iedere keer :)

Ligt het schip weer in de Bremerhaven?

Liefs,

Nance

• 31 Januari 2012 - 22:01

Elma Van Leeuwen:

Hallo Nick, geniet met emmers van je verslagen, krijg r gewoon weer zin in! Maar zou natuurlijk alleen maar willen met Sietse erbij, ben veeeeeel te blij dat hij nu hier woont en binnenkort (18/2) zn nieuwe baan bij Disney begint! Verlang ook terug naar de perfekte organisatie, de excellente service en t enthousiasme voor t eigen produkt. Begrijp heel goed hoe je je nu voelt, geniet r maar lekker van, dit is en wordt n onvergetelijke en onvergelijkbare ervaring. Jammer dat je verslagen in t Nederlands zijn, anders talige collega's zouden t ook graag willen lezen (engels?). Vaar ze en tot mails, liefs van Elmimouse

• 31 Januari 2012 - 23:00

Juliette:

Klinkt heel erg leuk en avontuurlijk!!!
    ben jaloers hahaha ;)