Officiële gebeurtenissen - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu Officiële gebeurtenissen - Reisverslag uit Bremerhaven, Duitsland van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu

Officiële gebeurtenissen

Door: Nick Buijks

14 Februari 2012 | Duitsland, Bremerhaven

De rustige dagen zijn voorbij. De Disney Fantasy crew gaat vanaf vandaag officieel 24 uur in dienst. Guest Services is dit al sinds 4 weken, maar nu is ook de rest van het schip aan de beurt. Ik werk deze week nachtdienst, wat inhoudt dat de nachten weer lang zijn en de dagen kort. Gelukkig hoef ik het maar voor een week te doen, aangezien er nog niet veel te doen is.
Vanaf 16 februari begint het echte werk aangezien de Disney Fantasy dan begint aan de 19-daagse Transatlantic.

Vanochtend om acht uur werden alle crew members uitgenodigd op de pier om deel te nemen aan de doop van het schip. Kapitein Tom, een priester en twee crew members hebben het schip rond 8.30 gedoopt met een enorm grote fles champagne.
De officiële doop voor de pers vindt op 1 maart plaats in New York.

Na de doop werden alle crew members verwacht in de Walt Disney Theatre, waar we werden toegesproken door Karl Holz, president van Disney Cruise Line. Tijdens deze toespraak werd ons nog eens duidelijk gemaakt hoe groot Disney is. En het bleek nogmaals hoe trots ik eigenlijk ben om voor dit bedrijf te werken.

Disney Cruise Line is met vier schepen maar een heel klein onderdeel van het bedrijf. Disney Cruise Line is onderdeel van de Walt Disney Parks and Resorts tak, dat een van de vier hoofdonderdelen van de Walt Disney Company is. Er werd ons in een video laten zien hoe groot de Parks and Resorts tak van Disney is. Zo bezitten we Disneyland Resort, Walt Disney World, Tokyo Disney Resort, Disneyland Paris, Hong Kong Disneyland, Disney Cruise Line, Disney Vacation Club (een share-time vakantieproduct), Adventures by Disney (Disney’s eigen touroperator die rondreizen organiseert) en over enkele jaren Shanghai Disney Resort. En het doel van al deze producten is om alle gasten een onvergetelijke tijd te bezorgen.

Maar niet alleen werd er gesproken over de Parks and Resorts, ook de hele Disney Company kwam in beeld. Een van ’s werelds grootste entertainmentbedrijven. Je kunt het zo gek niet bedenken of Disney heeft wel ergens een aandeel in. Zo bezit Disney enorm veel televisiekanalen en filmmaatschappijen over de hele wereld.

Na de toespraak van Karl Holz werden we toegesproken door Tom Wolber, Chief Operating Officer. Tot slot werd het woord gegeven aan Kapitein Tom. Er werd ons verteld wat de komende weken op het programma staat en waar we heen varen.

Nog twee dagen voor we onze eerste gasten aan boord krijgen. Het grote avontuur gaat beginnen. Ik kan niet wachten.

Tot snel!

• 20 Februari 2012 - 20:14

Nance:

Echt iets om trots op te zijn! Geniet maar van je tijd bij Disney en vooral van al het moois wat je mee gaat maken :D