Kerst en meer... - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu Kerst en meer... - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu

Kerst en meer...

Door: Nick Buijks

Blijf op de hoogte en volg

27 December 2011 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Hallo, hier weer een klein berichtje uit Frankrijk.

Er is niet heel veel gebeurd na het bericht van vorige week. De Kerstvakantie is inmiddels in volle gang, maar de Europeanen blijven allemaal weg.

De Kerstdagen zijn in Frankrijk inmiddels voorbij. Op Kerstavond heb ik heerlijk mogen werken, dus het echte Kerstgevoel was ver te zoeken dit jaar. Eerste Kerstdag heb ik bij Marjolein gevierd. We waren in totaal met z’n vijven. We hebben heel lekker gegeten en leuke cadeaus aan elkaar gegeven.

Een ding is zeker, volgend jaar wil ik geen Kerst in Frankrijk vieren.

Vorige week heb ik mijn eerste officiële brief gekregen van Disney Cruise Line. Met daarop alle nodige informatie die de Amerikaanse ambassade nodig heeft. Inmiddels is mijn afspraak gemaakt en word ik op 29 december om half elf verwacht in Parijs.
Ik weet precies waar het is, al ben ik nog nooit dichter bij de ambassade gekomen dan 100 meter afstand. Het gebouw ligt in dezelfde straat als het huis van de Franse president. Voor de Amerikaanse ambassade alleen is al meer politie op de been dan dat in heel Nederland te vinden is. Ik vraag me af hoe ik binnenkom als simpele bezoeker.

Voordat je naar je afspraak gaat, moet je van te voren op internet het zogenaamde DS 160-formulier invullen. Een vragenlijst waarvoor je ongeveer 20 minuten nodig hebt, tenzij je gebruik maakt van Wi-Fi, dan duurt dit proces iets langer.

Nee Amerika, ik zit niet in een of andere clan, ik heb geen religieuze bijnamen, een van mijn familieleden heeft ook niet gewerkt voor Adolf Hitler, ik heb niet deelgenomen aan vrouwenhandel en ik heb ook geen studie gevolgd in Amerika die nog steeds niet is afbetaald. Dit zijn een aantal van de vragen waarop je natuurlijk NO moet antwoorden, om te vermijden een rood hoofd ondervraagd te worden. Daarbij is het best zonde van je geld om gekke antwoorden te geven, want ze kunnen je natuurlijk weigeren om in Amerika te gaan werken (of aan boord van een Amerikaans cruiseschip). Voor het maken van een afspraak met de ambassade betaal je 14 dollar. Het visum kost 140 dollar (vooraf te betalen via het postkantoor). Je moet ook een speciale, natuurlijk de meest dure, envelop aanschaffen bij het postkantoor waarin ze je paspoort en visum naar huis zullen sturen.

Ik zal donderdag laten weten hoe het is gegaan bij de ambassade.

Tot snel!

  • 28 December 2011 - 17:18

    Amanda:

    Hoi! Ga jij ook foto's plaatsen?

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Magny-le-Hongre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

Vakantie

19 Maart 2012

Preview Cruise #2

10 Maart 2012

Preview Cruise #1

05 Maart 2012

Disney's Castaway Cay

03 Maart 2012

The Big Apple

Actief sinds 17 Dec. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 29610

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: