Goed nieuws, positieve energie en meer - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu Goed nieuws, positieve energie en meer - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu

Goed nieuws, positieve energie en meer

Door: Nick Buijks

Blijf op de hoogte en volg

28 December 2011 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Ik ben iets eerder aan het schrijven dan ik had voorspeld.

Ik ben vanochtend opgebeld door International Services met de mededeling dat Disney me op 10 januari nodig heeft. Ik had hier natuurlijk niet zo heel veel zin in, omdat m’n hele planning in de soep zou lopen. Ik had vakantie opgenomen van 10 t/m 17 januari, ik zou nog enkele weken de dagdiensten gaan draaien om ‘op mijn gemak’ afscheid van mensen te kunnen nemen en ik zou alles rustig kunnen regelen voordat ik zou vertrekken.

Het gesprek ging als volgt:
IS: Hoi Nick, dit is xxx van International Services
Ik: Hallo
IS: Luister, Disney heeft een contract voor je voor 10 januari
Ik: …stilte… oh, euh, en ik kan natuurlijk geen nee zeggen
IS: Jawel
Ik: …stilte…
IS: Het is voor de Disney Fantasy, het nieuwste schip die vanaf 10 januari de overstreek naar Amerika gaat maken.
Ik: Dat verandert dus mijn hele planning, maar dat is een kans waar ik geen nee tegen mag zeggen.
IS: Je bent niet verplicht om meteen te antwoorden.
Ik: Ik ga meteen met mijn manager kijken of ik vrij kan krijgen.
IS: Geen probleem, laat het mij zo snel mogelijk weten.
Ik: Is goed.

In het kwartier daarna heb ik als een zombie mijn familie en vrienden gebeld en had International Services al vernomen dat ik het zou doen. Mijn manager was natuurlijk weer met weekend, maar mijn team leader heeft hem wakker gebeld om te vragen of het oke was.
Een uur later stond ik op het werk om al mijn resterende vakantiedagen op te nemen, wat inhoudt dat ik op 4 januari mijn allerlaatste shift werk.

De Disney Fantasy is het vierde schip van Disney Cruise Line en maakt 31 maart de Maiden Voyage. Het gaat 7daagse cruises aanbieden op het Caribisch gebied. Maar daarover later meer.

Op 9 januari zou ik dus moeten vertrekken van Amsterdam naar Papenburg, waar het schip de oversteek naar New York gaat maken. Daar zal het schip enkele dagen aanleggen en vandaar uit naar Port Canaveral varen.
Dit is het programma wat mij via de telefoon werd medegedeeld. Als ik het officiële programma heb, staat dat zo snel mogelijk online natuurlijk.

Er is natuurlijk een probleem. Ik heb morgen pas mijn afspraak met de ambassade en ik vertrek op 6 januari terug naar Nederland. En de Amerikaanse ambassade en de Franse post moeten dus alle positieve energie van boven krijgen om dit visum en mijn paspoort zo snel mogelijk naar mijn huis te sturen. Dus mensen, denk de komende week heel positief over Amerika en Frankrijk, dan zal ik dat ook proberen te doen.

Ik laat weten wanneer ik mijn visum heb ontvangen en of dan alles 100% vast staat.

Ik ga nu snel douchen en beginnen met dozen inpakken. Ik heb het gevoel zoveel te moeten regelen, al is dat om 19:00 aardig moeilijk in Frankrijk. Zeg ik nu iets negatiefs?

Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Magny-le-Hongre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

Vakantie

19 Maart 2012

Preview Cruise #2

10 Maart 2012

Preview Cruise #1

05 Maart 2012

Disney's Castaway Cay

03 Maart 2012

The Big Apple

Actief sinds 17 Dec. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 29619

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: