Gezonde stress? - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu Gezonde stress? - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu

Gezonde stress?

Door: Nick Buijks

Blijf op de hoogte en volg

30 December 2011 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Stress heb ik natuurlijk om ieder klein ding, maar de stress die ik nu heb ik niet te vergelijken met die voor andere redenen.

Ik heb dus een contract aangeboden gekregen en ik zou normaal gesproken op 9 januari naar Duitsland vertrekken. Waarom zeg ik normaal gesproken? Omdat Disney mij een contract aanbiedt terwijl ik mijn visum nog niet heb aangevraagd. Inmiddels is dit wel gebeurd.

Gisteren had ik om 10.30 een afspraak bij de Amerikaanse ambassade in Parijs. Ik was ruim op tijd. Mijn spullen werden afgenomen en bij de security achtergelaten. Mijn iPhone, iPod, deodorant, parfum etc. Dingen die je graag bij je zou willen houden tijdens het wachten in een grote ruimte waar het antwoord YES of NO gaat worden gegeven op je toelating tot Amerika. Het wachten ging sneller dan ik had verwacht. Rond 11 uur werd ik geholpen door een vrouw. Het eerste probleem deed zich meteen voor. Ik moest het zogenaamde Mandat Compte inleveren, een formulier dat bewijst dat ik mijn visum van te voren op het postkantoor heb betaald.
De mevrouw van het postkantoor had de wisselkoers berekend voor 140 dollar, omgerekend 111,27. Dit klopte niet met het bedrag wat de Amerikaanse ambassade wilde ontvangen. Ik werd dus naar het dichtstbijzijnde postkantoor gestuurd om 73 cent te gaan betalen. En om mij nog meer op te jagen, werd mij verteld dat ik binnen 30 minuten terug moest zijn.

In een mum van tijd ben ik naar het postkantoor gegaan om een zielige 73 cent te gaan betalen. Haastend ging ik terug naar de ambassade waar mijn dossier werd gesloten.
Ik moest terug in de zaal gaan zitten, die enorm veel weg heeft van de lobby van Hotel Santa Fe (iets minder kleurrijk).
Een half uurtje later werd ik teruggeroepen door een man. Er werden een aantal vragen gesteld en ik werd weggestuurd. Ik krijg als alles goed is mijn visum volgende week in huis.

Het probleem is dus dat ik geen vertrouwen heb in het opsturen van belangrijke papieren per post. Vandaar dus dat ik ook enorm gestrest ben.
Ik moet voor vrijdag enorm veel regelen, maar voor wat? Komt het visum wel voor donderdag aan? Zoniet, wanneer vertrek ik dan? Is het een aantal dagen later? Of misschien zelfs een aantal weken of maanden? Ik kan niet mijn telefooncontract af gaan zeggen voor volgende week als ik misschien pas over 2 maanden vertrek. Ik kan niet nu mijn werk al opzeggen (wat eigenlijk al is gebeurd) als ik misschien later vertrek.

Wat moet ik allemaal meenemen? Hoeveel mag ik meenemen aan bagage? Ik kan nog niets plannen, omdat mijn contract en alle informatie pas worden verstuurd als Disney mijn visum heeft gezien.

Deze vragen flitsen de hele dag door mijn hoofd. Het zal achteraf wel goedkomen, maar omdat het allemaal zo last minute is, ga ik automatisch van het negatieve uit, om achteraf minder teleurgesteld te zijn.

Ik wil gewoon mee op de Disney Fantasy. Het opstarten van een nieuw schip, de transatlantische oversteek maken, de press events meemaken, deel uitmaken van de maiden voyage. Het is allemaal zo spannend. Waarom moet ik nu nog een week in onzekerheid gaan zitten.

Tot snel met hopelijk goed nieuws!

  • 01 Januari 2012 - 01:05

    Marion:

    Hey Nick.
    Ben trots op je. Laat even weten hoe en wat bij DLRP fans.

  • 02 Januari 2012 - 18:09

    Toon/Carina VdMade:

    Nick
    Wij wensen je veel succes en een behouden vaart Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Magny-le-Hongre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

Vakantie

19 Maart 2012

Preview Cruise #2

10 Maart 2012

Preview Cruise #1

05 Maart 2012

Disney's Castaway Cay

03 Maart 2012

The Big Apple

Actief sinds 17 Dec. 2011
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 29611

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: