Alles is rond, ik vertrek - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu Alles is rond, ik vertrek - Reisverslag uit Magny-le-Hongre, Frankrijk van nickbuijks1 - WaarBenJij.nu

Alles is rond, ik vertrek

Door: Nick Buijks

Blijf op de hoogte en volg

03 Januari 2012 | Frankrijk, Magny-le-Hongre

Eindelijk is alles zover. Het avontuur gaat beginnen. Van 11 januari tot 21 april ben ik Crew Member.

Als een idioot ben ik al mijn spullen aan het inpakken. Ik heb zoveel spullen verzameld de afgelopen 2,5 jaar dat ik niet alleen een auto nodig heb om alles te vervoeren, maar zelfs een aanhangwagen.

Het heeft me vele zweetdruppels en hartkloppingen gekost, maar mijn hele papierwinkel is compleet, inclusief visum, contracten en vliegticket. Ik ben vanaf 11 januari officieel medewerker van The Walt Disney Company.

Op 10 januari vlieg ik van Amsterdam naar Bremen, een reis die eigenlijk langer duurt via Amsterdam dan als ik met de auto vanuit huis direct naar Bremen zou gaan. Maar waarom niet gewoon profiteren als het ticket toch wordt betaald door Mickey? En dat ticket was enorm duur, dat heb ik stiekem gezien toen ik bij KLM de prijzen ging bekijken.

De Disney Fantasy is het nieuwste van de vier schepen van Disney Cruise Line. Vorig jaar werd zusterschip ‘Disney Dream’ in de vaart genomen. Ik ken geen een van de schepen van binnen, ik heb enkel de Disney Magic zien liggen in de haven, maar alles wijst erop dat het geweldig moet zijn.

De Disney Fantasy ligt nu nog in Papenburg in Duitsland maar zal half februari richting Amerika vertrekken. Ik ga dus deel uitmaken van de openingscrew van dit enorme schip. Het schip heeft een lengte van 340 en een breedte van 38 meter. Er gaan 1458 crew members aan boord die zullen zorgen dat de 4000 passagiers de vakantie van hun leven zullen krijgen. Het schip heeft 1250 kamers verdeeld over 14 van de 16 dekken.

Er zijn zes restaurants, elf bars, drie zwembaden, een spa, bioscoop, theater met musicals en een waterachtbaan aan boord.

De allereerste reis is de trans-Atlantische overstreek richting New York. Deze reis begint vanuit Bremerhaven op 16 februari, waarna het schip op 28 februari in New York aankomt. Op 2 maart vertrekt het schip vanuit New York naar Castaway Cay, Disney’s eiland in het Caribisch gebied. Op 5 maart komt het schip daar aan en vertrekt het aan het eind van die dag naar Port Canaveral, Florida.
De drie weken die volgen zijn bestemd om Vips, journalisten, directeurs van touroperators en van Disney zelf het product te laten kennen.

Vanaf 31 maart neemt de Disney Fantasy gasten mee aan boord om twee verschillende routes af te leggen. Zo doet het schip de ene week het Westelijke deel van het Caribisch gebied aan en de andere week het Oostelijke deel.

Kijk eventjes op www.disneycruise.com , waarop staan alles routes!!

Ik ga nu weer verder met inpakken en opruimen!

Tot snel!

  • 04 Januari 2012 - 05:19

    Marion:

    Proficiat Nick en Bon Voyage.

  • 09 Januari 2012 - 09:27

    Nance:

    Nick,

    Dit gaat de reis (beter gezegd: droombaan) van je leven worden!!!! Hopelijk treffen we elkaar snel op de cruise ;)

    X Nance

  • 09 Januari 2012 - 10:08

    Elke:

    Have a safe trip, sailor! Heel veel succes en plezier Nick! Wij volgen je avonturen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Magny-le-Hongre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2012

Vakantie

19 Maart 2012

Preview Cruise #2

10 Maart 2012

Preview Cruise #1

05 Maart 2012

Disney's Castaway Cay

03 Maart 2012

The Big Apple

Actief sinds 17 Dec. 2011
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 29615

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: